Jag går in genom bakdörren, tänder i lokalen och sätter igång kassaapparaten. Låser upp entrédörren och rättar till varorna i skyltfönstret. Precis när jag ska vrida öppetskylten åt rätt håll tränger sig två kraftiga män i träningsoveraller in genom dörren. Medan den ena välter en hylla delar den andre ut en örfil och ett erbjudande jag inte kan tacka nej till. Mot en summa pengar varje månad slipper jag fler besök.
Barbariskt? Kanske, men också en allt vanligare affärsmodell. Vi betalar i allt större utsträckning för saker vi vill slippa. Några spänn för att slippa reklam mellan låtarna. En utsläppsrättighet för att slippa lite ytterligare miljöförstöring.
Om det finns något nytt med spotifiering är det just detta, av vi inte längre bara köper de tjänster vi vill ha utan också är tvungna att betala för att slippa dem vi inte vill ha.
Världen håller på att förvandlas till en enorm version av den där killen som hotade döda sin söta kanin om inte folk satte in 10 000 dollar på hans konto.
Under 2012 kommer kapitalismen helt sluta producera saker vi vill betala för, och uteslutande ägna sig åt att producera saker vi vill betala för att slippa.